Kolečkové lyže - jak vyměnit bodce na hůlkách

Jaké bodce na kolečkové lyže potřebuji a jak bodce vyměním? To patří mezi časté otázky našich zákazníků. V tomto článku vás seznámíme s tím, jaké jsou bodce na kolečkové lyže a jaké jsou možnosti výměny a jak provést výměnu bodců svépomocí.

Bodce – nezbytný prvek pro jízdu na asfaltu

Bodce na hole ke kolečkovým lyžím jsou klíčovým prvkem pro správný odraz a bezpečnou jízdu. Bez kvalitních a ostrých bodců se vám bude klouzat hůl po asfaltu a trénink se rychle stane nepříjemným. Pojďme se podívat, jak vybrat správný typ bodců, podle čeho poznat, že pasují k vašim holím, a jak si výměnu bodců zvládnout doma.

@KATEGORIE@(https://www.xcsport.cz/bodce-na-asfalt/)(4, random)

Jaké bodce na hole potřebuji?

Každé bodce mají uvedený vnitřní průměr, například 10 mm. Ten musí odpovídat vnějšímu průměru tubusu vaší hole v místě, kde bude bodec nasunut. Jedná se o vnitřní průměr díry bodce, který přijde nasunout na konec tubusu běžecké hole.

Na tubusu hole tento průměr doporučujeme měřit cca 3 cm od konce hole popř. tam kde končí stávající košík. Pokud si nejste jistí, kontaktujte nás s modelem holí a my vám s výběrem rádi poradíme.

Jak vyměnit bodec na holi?

K výměně bodců budete potřebovat:

  • zdroj suchého tepla – ideálně horkovzdušnou pistoli, fén, popř. jiný zdroj
  • termoplastické lepidlo – speciální lepidlo určené k lepení madel, košíků a bodců nebo tavnou tyčinku (používanou do tavné pistole)

Postup výměny bodce

  1. Lehce nahřejte původní bodec nebo zimní košík dokud nepovolí lepidlo.
  2. Opatrně sundejte košík (pozor ať se nepopálíte).
  3. Nahřejte lepidlo a naneste jej na konec tubusu hole (pokud je ho na holi dostatek tak není přidání potřeba).
  4. Nahřejte konec tubusu s lepidlem a nasuňte bodec. Zároveň proveďte korekci směru bodce.

Kdy je potřeba bodec vyměnit?

  • Bodec je ztupený a klouže po asfaltu
  • Ulomil se hrot
  • Přecházíte ze zimní varianty (s košíkem) na letní pro kolečkové lyže
  • Měníte hole nebo jejich použití

Tip: Při častém používání doporučujeme kontrolovat stav bodců každých 200–300 km.